Erkeklerin Korkulu Rüyası – Sertleşme Güçlüğü

Erkeklerin nerede ise tümü, cinsel yaşamı süresince geçici olarak sertleşme sorunu yaşamıştır. Alkol alımından sonra, geçirilen bir hastalık esnasında ya da kullanılan bazı ilaçlara bağlı olarak sertleşme güçlüğü oluşabilir. Geçici sertleşme sorunlarının erkekte kaygı düzeyini arttırmadıkça kalıcı bir soruna dönüşmesi beklenmez.

Geçirilmiş ameliyatlar, bedenin damarlarını yaygın olarak etkileyebilecek kalp ve damar hastalıkları, travmalar, şeker hastalığı, hormon bozuklukları, çeşitli ürolojik hastalıklar gibi organik kökenli nedenler de sertleşme sorunlarına yol açabilir. Organik kökenli hastalıklarda sertleşme güçlüğü süreklidir ve her koşulda ortaya çıkar. Masturbasyon sırasında sertleşme olmaması, sabah sertleşmelerinin kaybı organik kaynaklı sertleşme sorununun belirtileridir. Bu gibi durumlarda, mutlaka bir üroloji uzmanına başvurmanız gereklidir.

Sertleşme güçlüğü bazı eşlerle, bazı ortamlarda ortaya çıkıyor, yani cinsel partnerinize ve cinsel etkinlik tipine göre değişiyor, masturbasyon yaparken sertleşme oluyor ve sabahları sertleşme ile uyanıyor iseniz sorununuz büyük bir olasılıkla psikolojiktir.

Sertleşme sorununu bir kez yaşayan erkek sonraki cinsel ilişkilerine “ yine olmayacak” düşüncesi ile girerse ya da eşin aldığı olumsuz tutumdan etkilenirse sorunun kalıcı hale dönüşmesi şaşırtıcı olmayacaktır. Bazı erkekler sürekli eşleri ile girdikleri cinsel ilişkide sorun yaşamaz iken geçici cinsel ilişkilerinde sorun yaşayabilirler. Bunu tam tersi olan durumlarda olabilir. Psikolojik kökenli sertleşme sorunlarında temel kaygı “ bir sonrakinde yine olmayacak” beklentisidir.

Şeker hastalığı, yüksek tansiyon gibi vücudun damar sistemini etkileyen hastalıkların her erkekte mutlaka sertleşme güçlüğüne neden olacağı şeklinde düşünce yanlıştır. Yani her şeker ve yüksek tansiyon hastasının beraberinde sertleşme güçlüğü yoktur. Halen genel olarak kabul edilen düşünce “sertleşme bozukluklarında organik ve psikolojik faktörlerin farklı oranlarda ve birlikte rol oynadığı”dır. Ayrıca psikolojik sorunları ön planda görünen bir erkeğinde yaşadığı sertleşme güçlüğünün ardında organik bir neden yer alabilir. Sertleşme sorunlarında nedenin ortaya konması tedavi stratejisinin belirlenmesinde temel dayanaktır. Sertleşme sorununun sürekli hale dönüşmesi konu ile ilgili bir uzmandan profesyonel bir yardım almayı gerektirmektedir.

Dr Basri Doğu Psikiyatrist Cinsel İşlev Bozuklukları Terapisti